A Londonban élő kommunikációs tanácsadó Amanda Rose valamikor 2008. elején arra gondolt, hogy a Twitter, a 140 karakternyi (vagy rövidebb) üzenetek küldésére szolgáló hálózat kiválóan alkalmas lehetne jótékonysági akciók szervezésére. Rose nem a Twitter több tízmilliós, gyorsan növekvő hálózatát vette célba, hanem az egyes felhasználók ismeretségi kőrét. Szervezzen mindenki saját köreiben jótékonysági akciót, legyen ott szervező, rendező, vagy szponzor, a központi szevezet csak lazán összefogja az akciókat.
Az első, 2008. szeptemberében Londonban megrendezett Twestival (Twitter + Festival) szervezésében 250 önkéntes vett részt és 1000 fontnyi adoményt sikerült összegyyűjteni, ami jóval meghaladta Rose várakozásait.
Idén februárban már a világ 250 városában egyidejűleg került sor a Global Twestival rendezvényére. Az összegyűjtött 250.000 dollárból ugandai, etióp és indiai falvak ivóvízellátását segítik.
A szeptemebr 10-13 között megrendezett Twestival Local kicsit más vol, mint az előző rendezvény, mivel nem egyetlen napra koncetrálták a rendezványeket, hanem minden résztvevő város saját ritmusát követhette.
Bár a Twesival Local-ra "csak" 130 város jelentkezett, Rose reális célnak tartotta a kitűzött 400.000 elérését. Az eredményről még nincsenek információink.